De werkgroep amateurkunst Slochteren , op dit moment bestaande uit 1 lid, wil amateurkunstenaars uit Slochteren en omgeving de mogelijkheid bieden te exposeren in een openbare ruimte in de gemeente Slochteren. Op dit moment is hiervoor de mogelijkheid bij het Ufkenshuis te Siddeburen. Hier kunnen op de eerst etage ongeveer 24 werken, afhankelijk van de grootte, worden tentoongesteld. Materiaal om de werken aan de muren te hangen is aanwezig en vanuit de werkgroep vindt begeleiding plaats. Op deze manier hopen we ook amateurkunstenaars die voor de eerste keer gaan exposeren op weg te helpen Ook organiseert de werkgroep elk jaar een kunst- en hobbymarkt, nu onder de nieuwe naam Woldstreek Kunstmarkt. Op de eerste zaterdag van september kunnen (amateur)kunstenaars, mensen met streekproducten en/of ambachtslieden uit de Woldstreek eo tegen een vergoeding een kraam huren en hun waren presenteren, demonstreren, tentoonstellen en verkopen. In 2016 was de markt voor het eerst op Erfgoedplein (voorheen Ten Have bouwmarkt) in het dorp Slochteren. Het is een gezellige drukte, door meerdere activiteiten op die dag waaronderFraeylema Koetsentocht en het Blotevoetenpad bij de Fraeylemaborg. De markt wordt mogelijk gemaakt door de inzet van vrijwilligers. Voor meer info zie facebook: werkgroepamateurkunstslochteren.